Tisdag

Imorse var det dags för VFU ännu en gång! Skulle ta bussen hemifrån kl. 07.37, missuppfattade tiden med några minuter så att jag missade bussen totalt! Det är så himla typiskt just när det är första dagen på praktiken den här veckan, batt ta bilen var heller ingen hit eftersom att det är sjukt mycket trafik mellan 7-8. Natti fick be busschauffören att vänta någon minut och tillslut hann jag, som tur var! När jag väl kommer fram till Nilsericssons Terminalen så springer jag in i bussen flåsandes, försöker lungt och sansat få upp busskortet för att stämpla och hör någon tuta. Jag tänker inte mer på det, sen hör jag någon knacka på fönsterrutan och ser natti vinka ut mig. Opps fel buss säger jag till chauffören och springer ut, jag hade alltså stressande gått på fel buss, pinsamt nog! Fick springa genom halva stan så att maten i väskan åkte runt som i en bergodalbana.

Som jag gör nästan varje dag så satt jag och funderade igår på om jag verkligen valt rätt branch! Jag är osäker på det eftersom att jag inte vet om det är detta jag vill göra, jag funderade på vad det fanns för annat som skulle intressera mig och då kom jag på det, Tolk! eller något liknande yrke där man kan arbeta med språk. Jag tycker det är roligt med språk och just nu läser jag portugisiska! Det finns så himla många yrken så det är svårt och bestämma sig..

Nu ska jag försöka vila en stund, sedan kolla tv!
Ha de gott!!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Becca måste bara säga att du glömde skriva att du gick på fel buss oxå hehe =D

2008-11-18 @ 22:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0