Hemma igen!

Nu är jag hemma igen från Brasilien, kom hem igår sent på kvällen. Det har varit en lång dag, vi har åkt med 4 flyg och bytt 3 gånger sammanlagt. Jag kan säga att man känner sig rätt seg efter en sådan dag. Tyvärr så har jag inte hunnit berätta något under resans gång, så får ta det nu istället. Bilder kommer senare imorgon eller på lördag.

Vi har iaf haft det både roligt och avkopplande, men otur som vi hade så har det tyvärr regnat en del. Men vi har shoppat på runt en fyra köpcenter, ätit gott, gjort manikyr och pedikyr, träffat denni´s släkt och gått på marknader etc. Den bästa restaurangen var ute vid en sjö, den var jätte mysig. Sånt kommer man sakna. 

Sista veckan så åkte vi till Bahia - Porto Seguro. Där var det fint väder, runt en 35 grader varmt. Vi solade och badade på stranden, åt gott på kvällarna och gick på marknader. Det var en kvinna som kom fram till mig på stranden för att sälja smycken, jag köpte en slags tofs av henne och då gav hon mig ett halsband som hon sa var en present. Hon förklarade att det skulle skydda mig och min kärlek från svartsjuka och andra negativa saker som kan uppkomma. Det tyckte jag var roligt, för det är lite ovanligt att det händer. En annan sak som var lite jobbigt, var att de flesta människor i Brasilien kollade på mig när jag var ute, det är inte så ofta som de ser blondiner där. Vissa kollade som om det var ett mirakel, det var en kille som t.o.m tog mig på armen. Det kändes lite obehagligt. Men när man tänker tillbaka så är det så roligt egentligen, hur olika folk kan vara, Här i Sverige har vi massor av blondiner och det är inget ovanligt medans i Brasilien så är det riktigt ovanligt.

Nu har ni fått höra lite om min resa, om ni vill veta mera så är det bara å fråga (:
KRAM

Kommentarer
Postat av: angelica

wiiiiie

2009-01-11 @ 13:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0