Onsdag

Idag var det den första dagen i skolan sen jag kom hem från Brasilien! Fick ännu en gång gå upp klockan. 6 för att ta tåget kl. 07.51 ): det tar verkligen kål på mig. Skoldagen började inte direkt bra då vi satt och lyssnade på en tråkig föreläsning, den var inte så intressant får jag väl erkänna. Dagen fortsatte med ännu en föreläsning som var ännu värre, ibland blir det så tyvärr. Men det är väl bara och stå ut. Men en sak som var intressant på den första föreläsningen var:

Hur färger kan påverka oss människor?
Röd färg: Ökar stress, höjer blodtryck, puls och blodsocker.
Blå färg: Motsatt effekt på det övre.
Grön färg: Underlättar koncentrationen
Lugnande färger: Grönt, blått och lila
Stimulerande färger: Gult och rött

Detta är ganska intressant, man borde pröva och se om det verkligen fungerar.

Imorgon börjar skolan tidigt men vi slutar också tidigt, nämligen 12.15 (:
Efter skolan ska jag träna, sola, städa och dansa.


Hoppas att ni får en underbar kylig kväll.
Kramar ♥


Kommentarer
Postat av: Emelie

Coolt! Isåfall borde väggarna i skolorna vara gröna så man kan koncentera sig bättre. Man borde testa det någon gång :)

2009-01-15 @ 12:46:56
URL: http://mlievensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0